• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

بررسی سلامت روان دانشجویان در دوران قبل و بعد از کرونا

  • کد خبر : 13179
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
بررسی سلامت روان دانشجویان در دوران قبل و بعد از کرونا
رئیس دبیرخانه رصد اجتماعی کووید-۱۹ از طراحی مطالعه‌ای در ارتباط با سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان و همچنین مطالعه‌ ملی«پیامدهای اجتماعی، روانی، سلامتی و ایمنی» با همکاری (یونیسف) برای ارزیابی وضعیت سلامت روانی و اجتماعی کودکان زیر ۱۸ سال در این دبیرخانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، دکتر محمد ساعتچی ا بیان اینکه یکی از تغییرات ناشی از ویروس کرونا در جامعه در ارتباط با دوران پسا کروناست، گفت: باتوجه به بستر فرهنگی کشور، جامعه دانشجویان و دانش‌آموزان برای چند سال از حضور در دانشگاه و مدرسه دور بوده‌اند و همچنین از سوی دیگر مشکلات اقتصادی برای مردم نیز ایجاد شده است. بنابراین علاوه بر بحث سلامت جسمانی، سلامت روان مردم ایران نیز به شدت دچار آسیب شده و این موضوع یکسری عوارض حاد و یکسری عوارض طولانی مدت بر جای خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: آنچه پژوهشگران سلامت روان اجتماعی باید به آن توجه و مداخله کنند این است که عوارض طولانی مدت کرونا بر روی سلامت روان چه تاثیری دارد؟ تاثیر طولانی مدت کرونا بر روی سلامت اجتماعی چیست؟.

رئیس دبیرخانه رصد اجتماعی کووید-۱۹ در این راستا از طراحی مطالعه در ارتباط با سلامت روان و سلامت اجتماعی دانشجویان در این دبیرخانه خبر داد و افزود: دانشجویان قشری بودند که به مدت دو سال در خانه بودند. یعنی به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها به شدت از فضای اجتماعی مانند خوابگاه، کلاس‌ها و حضور فیزیکی به شدت دچار آسیب شده‌اند. در این راستا رصدخانه مطالعه‌ای طراحی کرده تا وضعیت سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان را برای قبل و بعد از شیوع ویروس کرونا و همچنین میزان افت تحصیلی آنها مورد بررسی و اندازه‌گیری قرار دهد.

ساعتچی گفت: همچنین مطالعه‌ای ملی تحت عنوان «پیامدهای اجتماعی، روانی، سلامتی و ایمنی» با همکاری صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) برای ارزیابی وضعیت سلامت روانی و اجتماعی کودکان زیر ۱۸ سال در دست طراحی و تدوین است که بخش عمده‌ای از این مطالعه به بررسی افت تحصیلی، عدم دسترسی به سیستم‌های کامپیوتری، موبایل و تبلت به آموزش و همچنین عدم دسترسی کودکان به خدمات بهداشتی و درمانی اختصاص دارد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=13179

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.