• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

کاهش افسردگی با تزریق بوتاکس

  • کد خبر : 1277
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کاهش افسردگی با تزریق بوتاکس
پژوهش های جدید نشان می دهد بوتاکس به عنوان یک روش درمانی برای از بین بردن چین و چروک ها ممکن است سلامت روان برخی از بیماران را نیز بهبود بخشیده و منجر به کاهش سطح اضطراب و اختلالات مرتبط با تشویش شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، بوتاکس یا سم بوتولینوم، دارویی است که با استفاده از یک سم باکتریایی ایجاد می شود. رایج ترین هدف این روش از بین بردن چین و چروک و افتادگی پوست به خصوص در اطراف صورت است. با این حال، افراد از این ماده برای درمان بیماری های مختلف بدن از جمله میگرن، اسپاسم عضلانی، تعریق بیش از حد و بی اختیاری استفاده می کنند.

مطالعات پیشین پژوهشگران همچنین نشان داده‌ اند که تزریق بوتاکس ممکن است کلید جدیدی از درمان بیماری‌ های عصبی شدید مانند بیماری پارکینسون باشد.به گزارش سیناپرس، در این راستا و در تحقیقاتی جدید، پژوهشگران به مطالعه اثرات پس از تزریق بوتاکس در بین تقریباً ۴۰ هزار نفر پرداختنه و دریافتند که تزریق بوتاکس در چهار نقطه مختلف بدن منجر به کاهش اضطراب می‌ شود.

در همین رابطه، پروفسور روبن آباگیان (Ruben Abagyan) استاد داروسازی دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرد: «تعداد زیادی از عوارض جانبی متنوع به سازمان غذا و دارو گزارش شده و هدف اصلی معمولاً یافتن آن عوارض جانبی مضری است که در طول آزمایش های بالینی شناسایی نشده بودند.»

در این پژوهش، دکتر آباگیان و تیم تحقیقاتی وی پایگاه داده سازمان غذا و داروی را بررسی کرده و به دنبال بیمارانی بودند که کاهش اضطراب را پس از تزریق بوتاکس گزارش کرده بودند. به گزارش سیناپرس، نتایج تحقیقات نشان می ‌دهد که اضطراب در بین استفاده کنندگان تزریق بوتاکس که شامل انواع مختلف تزریق به عضلات صورت برای چین و چروک، عضلات صورت و سر برای میگرن، اندام های فوقانی و تحتانی برای اسپاسم و عضلات گردن بود، بین ۲۲ تا ۷۲ درصد کاهش داشته است.

در ادامه، محققان خاطرنشان می کنند که مسائل مربوط به اضطراب شایع ترین نوع اختلالات سلامت روان هستند.

محققان بر این باورند که بوتاکس که حاوی سموم بوتولینوم است، می تواند از محل تزریق به مناطقی از سیستم عصبی مرکزی که خلق و خو و احساسات را کنترل می کند، حرکت کند.خبرگزاری سینا گزارش می دهد، نظریه دیگر این است که پیوندهای عصبی عضلانی که بوتاکس با آنها تعامل دارد، به طور مستقیم با مغز ارتباط برقرار کرده و در نهایت منجر به کاهش اضطراب می شود. این تیم اکنون در حال بررسی بهترین نقطه یا نقطه های تزریق بوتاکس برای رسیدن به بهترین نتیجه در درمان بیماری های روانی است.

شرح کامل این پژوهش و یافته های آن در آخرین شماره مجله گزارش های علمی (Scientific Reports) منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1277
  • منبع : سینا پرس

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.