• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
0

آیا امکان ابتلا به کووید-۱۹ بدون تب وجود دارد؟

  • کد خبر : 12684
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
آیا امکان ابتلا به کووید-۱۹ بدون تب وجود دارد؟
متخصصان معتقدند احتمالا افرادی که درگیر نوع خفیف یا بدون علامت بیماری می‌شوند، تب را تجربه نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، بیماری کووید -۱۹ نشانه‌های مشخصی دارد؛ یکی از بارزترین آن‌ها تب است. افزایش دمای بدن نشان می‌دهد که فرد به ویروس آلوده شده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که تب نداشتن به مدت ۲۴ ساعت بدون استفاده از داروهای کاهش‌دهنده تب، پس از پنج روز از زمان آغاز بیماری، به معنای پایان دوران قرنطینه است.

چرا بیماری کووید -۱۹ باعث بروز تب می‌شود؟
تب پاسخ طبیعی بدن به عفونت است. زمانی که یک عامل خارجی مانند پاتوژن وارد بدن می‌شود، سیستم ایمنی بدن سعی می‌کند آن را تشخیص دهد و سپس از بین ببرد. این فرآیند باعث افزایش دمای بدن می‌شود. زمانی که دمای بدن بالا باشد، پاتوژن‌های خارجی نمی‌توانند به راحتی تکثیر پیدا کنند. این اتفاق برای بیماری کووید -۱۹ نیز رخ می‌دهد و فرد پس از آلوده شدن به ویروس کرونا تب را تجربه می‌کند.

آیا امکان ابتلاء به کووید -۱۹ بدون تب وجود دارد؟
نتایج مطالعه‌ای که آوریل ۲۰۲۰ منتشر شد، نشان می‌دهد که تقریباً ۵۵.۵ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در روزهای اول بیماری دچار تب می‌شوند. دمای بدن افراد ممکن است با توجه به شدت بیماری از متوسط تا شدید متغیر باشد. مطالعه ذکر شده به این موضوع نیز اشاره می‌کند که تعداد قابل توجهی از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ دچار تب نمی‌شوند، احتمالاً افرادی که درگیر نوع خفیف یا بدون علامت بیماری می‌شوند، تب را تجربه نمی‌کنند. این اتفاق بدان معنا نیست که سیستم ایمنی بدن افراد برای از بین بردن ویروس به طور مؤثر عمل نمی‌کند، بلکه سیستم ایمنی بدن هر فرد به صورت متفاوت عمل می‌کند.

علائم رایج بیماری کووید -۱۹ چیست؟
بیماری کووید -۱۹ اغلب بر دستگاه تنفسی فوقانی تأثیر می‌گذارد و باعث بروز طیف وسیعی از علائم می‌شود. این علائم رایج شامل تب، لرز، سرفه، تنگی نفس، خستگی، درد عضلانی، سردرد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، آبریزش بینی، گرفتگی بینی و گلودرد می‌شود. ممکن است این علائم به ترتیب خاصی در بدن افراد بیمار پدیدار شود؛ همچنین ممکن است بیماران همه این علائم را تجربه نکنند. ویروس کرونا با توجه به سن، جنسیت و دیگر عوامل، تأثیر متفاوتی بر بدن افراد داشته باشد.

در صورت ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ چه اقداماتی انجام دهیم؟
در صورت مشاهده هر یک از علائم بیماری کووید -۱۹ فوراً خود را ایزوله کنید، سپس لازم است آزمایش کرونا انجام دهید و برای درمان به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، توصیه شده است در صورتی که در تماس نزدیک با فرد آلوده به ویروس کرونا بوده‌اید، برای اطمینان بیشتر به مدت یک هفته خود را قرنطینه کنید. لازم است به منظور کاهش خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران، همیشه از ماسک استفاده کنید، دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا را دریافت کنید و دست‌های خود را به صورت مرتب بشویید و ضدعفونی کنید.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=12684

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.