• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

چطور عفونت قارچی را درمان کنیم؟

  • کد خبر : 1232
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
چطور عفونت قارچی را درمان کنیم؟
عفونت های قارچی در بانوان بسیار شایع و گاهی بدون علایم جدی است ، اما حتما باید آن‌ها را درمان کنید.عفونت های مخمری واژن به دلیل رشد بیش از حد قارچی به نام کاندیدا ایجاد می شود و باعث التهاب، خارش، تحریک و حتی ترشحات دردناک خواهد شد. این وضعیت می‌تواند برای رحم شما خطرناک باشد در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه ناراحتی ناشی از عفونت های قارچی را بهبود ببخشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ،طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۲۰ در مجله Microorganisms منتشر شد، ویتامین E به کاهش التهاب تولید شده توسط کاندیدا کمک می‌کند.علاوه بر این، ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کند و به طور طبیعی در غذاهای مختلف مانند اسفناج، آجیل، ماهی و آووکادو وجود دارد.

پروبیوتیک ها
پروبیوتیک ها می‌توانند در برابر قارچ کاندیدا موثر باشند.ماست را می‌توان یکی از پروبیوتیک‌های عالی دانست زیرا حاوی باکتری‌هایی مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است.این باکتری ها برای ایجاد یک محیط سالم در بدن ضروری هستند. طبق تحقیقات اخیر، مصرف این ماده غذایی باعث افزایش میکروبیوم روده و کاهش میزان قارچ در بدن می‌شود.

تغییرات در رژیم غذایی
درمان های خانگی برای درمان عفونت قارچی مهم هستند. این درمان‌ها شامل اعمال برخی تغییرات در رژیم غذایی هستند.بنابراین، کاهش مصرف محصولاتی چون قندهای ساده و غذاهای شیرین،شیر و مخمرها (برنج، ماکارونی، خمیر و آرد) به کاهش عفونت کمک می‌کند و در مقابل شما می‌توانید مصرف حبوبات، ماهی، گوشت و تخم مرغ را افزایش دهید.

لباس های نخی
انتخاب لباس زیر مناسب برای حفظ بهداشت مهم است. در واقع، لباس‌های ساخته شده از پارچه‌های طبیعی، مانند پنبه، کتان یا ابریشم برای شما مناسب است و در مقابل بافت های مصنوعی ، شما را در برابر برخی عفونت ها آسیب پذیرتر می‌کند.همچنین توصیه می‌شود لباس زیر خود را به صورت روزانه تعویض کنید تا افزایش گرما و تعریق در ناحیه تناسلی نتواند PH مخاط واژن را تغییر دهد.

شست وشو با آب ولرم
استفاده از شوینده‌های معطر واژینال می تواند تعادل اسیدی – بازی ناحیه واژن را تغییر دهد. به همین دلیل مهم است که از مصرف آن‌ها خودداری کنید.شست و شوی این ناحیه باید فقط با آب گرم و بدون صابون انجام شود . همچنین بسیار مهم است که منطقه را با یک حوله نخی و تمیز خشک کنید تا از عفونت در این ناحیه جلوگیری کنید.

 

پایان پیام

 

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1232
  • منبع : روزنامه خراسان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.