• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

دعوت از ۳ وزیر برای پاسخگویی درباره گرانی دارو

  • کد خبر : 12293
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
دعوت از ۳ وزیر برای پاسخگویی درباره گرانی دارو
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از دعوت و پاسخگویی سه وزیر بهداشت و درمان، صمت و کار و رفاه اجتماعی در مورد گرانی دارو به این کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از خانه ملت؛ زهرا شیخی گفت: در جلسه کارگروه ویژه کمیسیون بهداشت و درمان که روز سه شنبه با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد، دیوان محاسبات در خصوص عملکرد سازمان غذا و دارو گزارش و مستنداتی ارائه کرد و همچنین تمام سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه که نقشی در قیمت گذاری دارویی دارند در این نشست گزارشی از عملکرد خود به کمیسیون ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: با توجه به نابسامانی‌هایی که طی چند ماه اخیر در مورد دارو شاهد آن بودیم، تمام دستگاه‌ها که نقشی در قیمت گذاری دارو داشتند به کمیسیون بهداشت خوانده شدند تا تمام جزئیات این مسئله را بررسی و مشکلات ریشه یابی شود.

وی تاکید کرد: متولی اصلی سلامت کشور وزارت بهداشت و درمان پزشکی است که در مورد نوسانات قیمت دارو از شخص وزیر انتظار می‌رود به این بحث ورود پیدا کنند، بر همین اساس یکی از مصوبات مهم جلسه حضور و پاسخگویی سه وزیر بهداشت و درمان، صمت و کار و رفاه اجتماعی به اعضای کمیسیون بود.

رییس کارگروه ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته وزارت صمت باید پاسخی در مورد ارسال نشدن اطلاعات دقیق سامانه مربوط به بانک مرکزی و گزارشات تکمیلی و به تبع آن کمیسیون بهداشت و ورود به جزئیات مباحث دارویی داشته باشد و وزیر کار هم باید توضیحاتی برای نامشخص بودن وضعیت هلدینگ‌های دارویی این وزارتخانه ارائه کند، در این میان وزیر بهداشت در راستای عملکرد سازمان دارو و غذا و نابسامانی بازار دارویی کشور باید پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: از دیگر مصوبات این نشست استخدام نیرو‌های شرکتی در سازمان دارو و غذا بود که در این خصوص هم وزارت بهداشت و درمان و هم سازمان دارو و غذا باید پاسخگو باشند، طبق گزارشات ارائه شده در این جلسه مقرر شد به صورت مکتوب مستندات با جزئیات به کمیسیون بهداشت ارسال و همچنین دیوان محاسبات گزارش خود را در این راستا به روز رسانی کند.

شیخی تاکید کرد: در این جلسه صفر تا صد مرحله واردات تا مصرف برخی از محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد قیمت گذاری و نرخ آن‌ها با جزئیات کامل بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس همچنین گفت: در این نشست مسئولان و متولیانی از دیوان محاسبات، سازمان غذا و دارو، دیگر سازمان‌های دارویی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی که در ارتباط با قیمت گذاری دارو نقش دارند، حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=12293

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.