• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد

ابتلا به سویه اُمیکرون در ۱۰۶ کشور

  • کد خبر : 1229
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
ابتلا به سویه اُمیکرون در ۱۰۶ کشور
بر اساس جدیدترین گزارش اپیدمیولوژیک هفتگی سازمان جهانی بهداشت (WHO) سویه دلتای کروناویروس در بین نمونه‌های جهانی، ویروس غالب است اما موارد ابتلا به سویه اُمیکرون نیز در حال افزایش و خطرآفرین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، به نقل از ‍ژاپن تودی در بخشی از گزارش این سازمان آمده است که ۹۶ درصد از نمونه های توالی یابی شده در سطح جهانی مربوط به سویه دلتا بوده است که نسبت به ۹۹.۲ درصد در هفته قبل، کاهش یافته و ۱.۶ درصد مربوط به سویه اُمیکرون بوده که نسبت به ۰.۴ درصدِ هفته قبل، افزایش یافته است.

بر اساس داده های سازمان جهانی بهداشت موارد ابتلا به سویه اُمیکرون تاکنون در ۱۰۶ کشور تایید شده است.

این سازمان اعلام کرد: شواهد اخیر نشان می دهد که سویه اُمیکرون نسبت به سویه دلتا حتی در کشورهایی که سطح بالایی از مصونیت وجود دارد از سرعت انتقال بیشتری برخوردار است. اطلاعات در مورد شدت بیماری زایی سویه محدود است، اما موارد بستری در بیمارستان های انگلیس و آفریقای جنوبی در حال افزایش است.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، با توجه به افزایش سریع موارد ابتلا این امکان وجود دارد که نظام سلامت کشورها تحت فشار قرار گیرد. داده‌های اولیه همچنین نشان دهنده کاهش سطح خنثی‌سازی سویه اُمیکرون در بدن افرادی است که واکسیناسیون اولیه را انجام داده اند یا افرادی است که پیش از این به کروناویروس آلوده شده اند. به دلایل فوق، خطر کلی مربوط به سویه جدید بسیار بالا است.

همچنین سازمان جهانی بهداشت نسبت به طغیان موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در اروپا هشدار داده است.

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در اروپا روز گذشته (سه‌شنبه) به دولت‌ها تاکید کرد که خود را برای افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کروناویروس در سراسر قاره به دلیل سویه اُمیکرون که در حال حاضر در چندین کشور غالب شده، آماده کنند.

دکتر “هانس کلوگه”، رئیس دفتر منطقه‌ای اروپایی سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی در وین گفت: می توانیم شاهد آمدن طوفان دیگری از موارد ابتلا باشیم. طی چند هفته، سویه اُمیکرون در کشورهای بیشتری از منطقه غالب خواهد شد و سیستم‌های بهداشتی را که از قبل تحت فشار بوده اند به لبه پرتگاه خواهد برد.

وی افزود: سویه اُمیکرون در حداقل ۳۸ کشور از ۵۳ عضو اروپایی سازمان جهانی بهداشت شناسایی شده و در حال حاضر این سویه در انگلیس، دانمارک و پرتغال غالب شده است.

به گفته رئیس دفتر منطقه‌ای اروپایی اُمیکرون، تاکنون ۸۹ درصد از مبتلایان به سویه اُمیکرون که در اروپا تایید شده است علائم مشترک با سایر انواع کروناویروس از جمله سرفه، گلودرد، تب را گزارش کرده‌اند.

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1229

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.