• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
0

نسخه‌نویسی آنلاین چه مزیت هایی دارد؟

  • کد خبر : 12153
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
نسخه‌نویسی آنلاین چه مزیت هایی دارد؟
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در جلسه با شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات و نرم‌افزار و استارتاپ‌ها گفت: همه سامانه‌های حوزه سلامت باید نظام‌مند و یکپارچه شود تا کیفیت خدمات‌دهی به مردم افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، دکتر بیگلرخانی با بیان این‌که در حال حاضر در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات به سر می‌بریم، گفت: از فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در راستای ایجاد آرامش و آسایش برای مردم استفاده کرد و بسیاری از نرم‌افزارها و سامانه‌ها می‌توانند در حوزه سلامت نقش تسهیل بخشی را ایفا کنند.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بابیان این‌که از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت حمایت می‌کنیم تبیین کرد: وزارت بهداشت از همه شرکت‌های فناوری اطلاعات دانش‌بنیانی که در حوزه سلامت فعالیت دارند و می‌توانند باری را از روی دوش مردم بردارند حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه نقاط قابل‌بهبود زیادی در سامانه‌های حوزه وزارت بهداشت وجود دارد اظهار کرد: اثربخشی سامانه‌های حوزه بهداشت و درمان زمانی خواهد بود که یکپارچه و متمرکز شوند که در تلاش هستیم این اتفاق در همه ابعاد صورت گیرد.

بیگلرخانی با اشاره به اهمیت اجرا و مزایای نسخه‌نویسی آنلاین و پرونده الکترونیک سلامت عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین اقدامات شاخص و البته تأثیرگذار، اجرای نسخه‌نویسی آنلاین است که جزو اولویت‌های حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بوده و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از عملیات آن پیش رفته است.

وی در ادامه گفت: از مزایای مهم نسخه‌نویسی آنلاین ذخیره اعتبار تخصیص داده‌ شده برای تهیه کاغذ مورد نیاز تولید دفترچه‌های درمانی توسط دولت و افزایش دقت و صحت نسخه‌های نوشته‌ شده توسط پزشکان است.

بیگلرخانی با اشاره به اهمیت ویژه حضور سازمان‌های بیمه‌گر در پروژه ملی نسخه‌نویسی آنلاین اظهار کرد: لازمه اجرای این پروژه ملی حضور فعال و همکاری ویژه سازمان‌های بیمه‌گر است که همکاری‌های مناسبی در این حوزه ایجادشده است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، وی در پایان اظهار کرد: در تلاش هستیم طبق پروتکل‌های دقیق و کامل، سامانه‌های حوزه سلامت به‌خصوص نسخه‌نویسی آنلاین را یکپارچه کنیم تا اطلاعات آماری با سهولت بیشتری در دسترس قرار گیرد و مردم نیز بتوانند به بهترین شکل ممکن از خدمات آنلاین سلامت بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=12153
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.