• امروز : پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0
توصیه‌هایی برای بهبود "خودمراقبتی"

راهکارهایی برای بهبود “خودمراقبتی”

  • کد خبر : 1203
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۹:۱۶
راهکارهایی برای بهبود “خودمراقبتی”
یک برنامه موثر برای "خودمراقبتی" باید متناسب با زندگی و نیازهای فرد باشد و توسط خود فرد تهیه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر ،  شخصی سازی برنامه خودمراقبتی می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه عمل کند تا فرد مطمئن شود که تحت فشار، استرس و فرسودگی قرار ندارد.

کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند که برای تهیه یک برنامه مطلوب و متناسب برای خودمراقبتی قبل از هر چیز ارزیابی کنید که کدام بخش از زندگی شما به توجه و مراقبت بیشتری نیاز دارد و از آنجا که شرایط زندگی تغییر می کند، این ارزیابی را هر چند وقت یکبار انجام دهید چرا که با تغییر شرایط، نیازهای خودمراقبتی نیز احتمالا تغییر خواهند کرد.

به گزارش سایت verywellmind، برای تهیه یک برنامه خودمراقبتی مفید و موثر، نکات زیر را در نظر بگیرید:

موقعیت‌ها و نیازهای خود را ارزیابی کنید: فهرستی از بخش‌های مختلف زندگی و فعالیت‌های اصلی که هر روز در آن شرکت می‌کنید، تهیه کنید. محل کار، مدرسه، روابط دوستانه و خانوادگی از جمله مواردی هستند که ممکن است در این فهرست قرار گیرند.

عوامل استرس زا را در نظر بگیرید: در مورد جنبه هایی از این بخش‌های زندگی که باعث استرس می شوند فکر کنید و راه هایی را در نظر بگیرید که می توانید آن استرس را برطرف یا محدود کنید.

راهکارهای مراقبت از خود را طراحی کنید: درباره برخی از فعالیت هایی که می توانید انجام دهید و به شما کمک می کنند که در هر یک از این زمینه های زندگی خود احساس بهتری داشته باشید، تامل کنید و راهکارهای متناسب با شرایط خود خلق نمایید.

برای چالش های خود برنامه ریزی کنید: اگر متوجه شدید که جنبه خاصی از زندگی خود را مورد غفلت قرار داده‌اید، برنامه ای برای تغییر آن ایجاد کنید.

قدم‌های کوچک بردارید: لازم نیست همه مشکلات و مسائل را به یکباره حل کنید. یک قدم کوچک را که می توانید برای شروع مراقبت بهتر از خود بردارید، شناسایی کنید.

زمانی را برای تمرکز بر نیازهای خود اختصاص دهید: حتی زمانیکه احساس می کنید دیگر وقتی برای بررسی یک موضوع یا چالش جدید ندارید، باز هم مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید و زمانی را به ارزیابی این موضوع جدید اختصاص دهید. وقتی به تمام جنبه های زندگی خود اهمیت بدهید، متوجه می شوید که می توانید به طور موثرتر و کارآمدتر عمل کنید.

 

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1203

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.