• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

تاثیر واکسن کووید ۱۹ در محافظت از مبتلایان به التهاب روده

  • کد خبر : 11964
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
تاثیر واکسن کووید ۱۹ در محافظت از مبتلایان به التهاب روده
یک مطالعه نشان می‌دهد واکسن‌های کووید ۱۹ در افراد مبتلا به بیماری التهاب روده، به طور ایمن و مؤثر از آنها در برابر کروناویروس محافظت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از ساینس دیلی، افراد مبتلا به التهاب روده معمولاً با داروهایی درمان می‌شوند که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کنند و نگرانی‌هایی در مورد اینکه آیا چنین درمان‌هایی ممکن است پاسخ آنها به واکسن را تضعیف کند، گزارش شده‌اند.

«آبشیک بهوروال»، نویسنده این مطالعه از دانشکده پزشکی راتگرز، گفت: «ما می‌خواستیم به روشی سیستماتیک نشان دهیم که واکسن‌ها به طور ایمن از بیماران مبتلا به التهاب روده در برابر کووید ۱۹ محافظت می‌کنند. بررسی سیستماتیک و متاآنالیز ما تأیید کرد که واکسن‌ها بی خطر هستند و در بیماران ما به خوبی عمل می‌کنند.»

بیماری التهاب روده که شامل بیماری کرون و کولیت اولسراتیو می‌شود، باعث التهاب مزمن دستگاه گوارش می‌شود.

این مطالعه بر چهار جنبه کلیدی واکسیناسیون کووید ۱۹ در بیماران مبتلا به التهاب روده متمرکز بود: قدرت پاسخ ایمنی آنها به واکسن؛ بروز عفونت‌های پیشرو پس از تزریق واکسن؛ بروز عوارض جانبی واکسن؛ و اینکه آیا درمان‌های مختلف التهاب روده بر اثربخشی واکسن تأثیر می‌گذارد یا خیر.

یافته‌ها نشان داد بیماران مبتلا به التهاب روده که واکسینه شده بودند، دو هفته پس از اولین واکسن، میزان بالایی از پاسخ آنتی بادی را نشان دادند که که نشان دهنده پاسخ مثبت و قوی به واکسن است. پاسخ حتی پس از دو دوز در مقایسه با یک دوز بیشتر بود.

همچنین بیماران مبتلا به التهاب روده واکسینه شده نسبت به گروه کنترل در مطالعات، نرخ بالاتر یا کمتری از عفونت را تجربه نکردند. با این حال، مطالعات بیشتری در مورد اثربخشی انواع و دوزهای تقویت کننده واکسن مورد نیاز است.

به دلیل درمان با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، بیماران مبتلا به التهاب روده نسبت به جمعیت عمومی بیشتر مستعد ابتلاء به بیماری‌های عفونی هستند. در نتیجه، آنها تشویق به دریافت واکسن کووید ۱۹ می‌شوند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=11964

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.