• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

شرایط تزریق دوز چهارم واکسن کرونا

  • کد خبر : 11814
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
شرایط تزریق دوز چهارم واکسن کرونا
مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با شرایط تزریق دوز چهارم واکسن کرونا، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، علی گل محمدی گفت: افراد بالای ۱۸ سال دارای سابقه ضعف سیستم ایمنی می‌توانند یکی از واکسن‌های نوترکیب را به فاصله حداقل ۴ ماه پس از مرحله سوم به عنوان نوبت چهارم دریافت کنند.

وی افزود: ملاک تشخیص ضعف سیستم ایمنی، ارائه گواهی از سوی پزشک متخصص است و اظهارنظر شخصی و شفاهی افراد مورد قبول نیست.

گل محمدی ادامه داد: تعریف ضعف سیستم ایمنی بر اساس سند کشوری گسترش واکسیناسیون کرونا شامل نقایص اولیه سیستم ایمنی، بیماری‌های خاص مانند سرطان تحت درمان با شیمی‌درمانی و پرتودرمانی، بیماران پیوند عضو شده، بیماران دریافت کننده داروهای سرکوب کننده یا تضعیف کننده سیستم ایمنی، افراد اچ آی وی مثبت و بیماران تحت درمان با دیالیز هستند.

وی در خصوص امکان تزریق دوز چهارم و پنجم واکسن کووید ۱۹ برای متقاضیان سفرهای خارجی، گفت: افرادی که سه نوبت از واکسن‌های موجود در کشور را دریافت کرده و به علت الزامات سفر باید یک یا دو نوبت واکسن دیگر را تزریق کنند، با اخذ رضایت کتبی و آگاهانه و ارائه مدارک سفر می‌توانند دوز چهارم و پنجم از واکسن‌های مورد تأیید کشور مقصد را دریافت کنند.

گل محمدی افزود: در این شرایط فاصله دوز سوم و چهارم حداقل یک ماه و فاصله توصیه شده بین دوز چهارم و پنجم ترجیحاً سه ماه است که در صورت اضطرار سفر، می‌تواند به حداقل یک ماه کاهش پیدا کند.

به گفته وی، تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا در مراکز تجمعی واکسیناسیون تحت پوشش دانشگاه ایران در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=11814

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.