• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
دکتر الهه لطفی در گفت و گوی اختصاصی با تسریر تاکید کرد:

انجام موفقیت آمیز کارآزمایی بالینی درمان ریزش مو برای اولین بار در جهان

  • کد خبر : 1165
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
انجام موفقیت آمیز کارآزمایی بالینی درمان ریزش مو برای اولین بار در جهان
یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: انجام موفقیت آمیز کارآزمایی بالینی درمان ریزش مو آندروژنیک مقاوم به درمان با استفاده از فناوری کربوکسی تراپی همراه با مصرف داروی ماینوکسیدیل برای اولین بار در جهان عملیاتی شد.

دکتر الهه لطفی در گفت و گوی اختصاصی با تسریر درباره انجام موفقیت آمیز کارآزمایی بالینی درمان ریزش مو برای اولین بار در جهان، گفت: آلوپسی آندروژنیک یا ریزش مو آندروژنیک در واقع نوعی پاسخ فیزیولوژیک بدن فرد به آندروژن‌ها یا همان هورمون‌های استروئیدی است.

این متخصص پوست، مو و زیبایی ادامه داد: موهای ناحیه سر در انسان با وجودی که رشد غیر وابسته به هورمون جنسی مردانه (آندروژن) دارند، امّا دارای گیرنده‌ خاص هورمون‌های جنسی می‌باشند و به همین دلیل این هورمون‌ها می‌توانند بر ریزش مو مؤثر باشند. در مردان بخش‌های فرونتوتمپورال یعنی نواحی جلو و اطراف و مرکز سر دارای گیرنده هورمونی هستند امّا در زنان تمام موهای ناحیه سر دارای گیرنده آندروژنی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل در مردان اول ناحیه جلوی سر کاهش مو داریم و بعد ناحیه مرکزی و سپس این دو ناحیه بهم می‌رسند. درمان رایجی که امروز برای مقابله با این بیماری استفاده می‌شود داروی ماینوکسیدیل می‌باشد.

لطفی افزود: حال محققان ایرانی مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران به سرپرستی دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده و  بنده برای اولین بار در جهان به بررسی کارآزمایی بالینی درمان ریزش مو آندروژنیک مقاوم به درمان با استفاده از فناوری کربوکسی تراپی همراه با داروی ماینوکسیدیل پرداختند.

این متخصص پوست در پایان یادآورشد:در این مطالعه بالینی که ۴ مرد و ۵ زن مبتلا به ریزش مو آندروژنیک مقاوم به درمان شرکت داشتند با استفاده از دستگاه کربوکسی تراپی شرکت دانش‌بنیان فن‌آوران سپیدجامگان، گاز کربوکسی توسط یک نیدل در محل دچار ریزش مو تزریق شده که این امر منجر به افزایش خونرسانی به فولیکول‌های مو سر می‌گردد. در کنار کربوکسی تراپی این محققان از ماینوکسیدیل با غلظت بالا نیز به عنوان روش درمانی مکمل استفاده نمودند. نتایج این مطالعه که با عنوان ” Effective combination therapy with high concentration of Minoxidil and Carboxygas in resistant Androgenetic alopecia: Report of nine cases ” در مجله معتبر Journal of Cosmetic Dermatology به چاپ رسیده است نشان دهنده تاثیر بالای این روش درمانی در درمان بیماران مبتلا به ریزش مو آندروژنیک مقاوم به درمان بوده است.

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1165

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.