• امروز : پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

سهمیه ارزی برای تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت

  • کد خبر : 11595
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
سهمیه ارزی برای تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت
مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با ایجاد ساز و کار رقابت سالم، در حوزه تجهیزات پزشکی مفهومی به نام سهمیه ارزی نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، روح الله مزینانی، با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی سهمیه ارزی نخواهیم داشت، افزود: ۱۱ هزار متخصص شاغل در حوزه تجهیزات پزشکی کشور داریم اما در مجموع حدود ۳۰ هزار نفر متخصص تجهیزات پزشکی در کشور تربیت شده اند و ظرفیت بکارگیری آنها در کشور وجود دارد.

وی گفت: حدود ۳۶۰ هزار IRC (کد وسیله پزشکی) تجهیزات پزشکی در سامانه رهگیری و اصالت سازمان غذا و دارو صادر شده است و ۱۲۰ هزار IRC، کد وسیله وارداتی فعال و ۶۰ هزار IRC برای تولیدات داخلی فعال است.

مزینانی افزود: در کشور یک هزار و ۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی و حدود دو هزار تأمین کننده فعالیت دارند. همچنین حدود سه هزار شرکت فعال در زمینه توزیع، عرضه، خدمات پس از فروش، کنترل کیفی و مشاوره خدمات مهندسی در عرصه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه تجهیزات بی نظمی و تخلفاتی وجود دارد و باید با بازمهندسی فرآیندها در راستای شفافیت و رقابت سالم این موارد کنترل شود. و در سه ماهه اخیر حدود ۶۰ جلسه بازمهندسی تجهیزات پزشکی برگزار گردید است.

مزینانی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی، مفهومی به نام سهمیه ارزی نخواهیم داشت و سیاست دهی تعدادی و ارزی برای تأمین اقلام مورد نیاز نظام سلامت کشور بر اساس توان تأمین کنندگان و با اولویت تولید داخل دانش بنیان، اقدام می‌گردد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=11595

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.