• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1

سال ۲۰۲۱ مرگبارترین سال در تاریخ ایالات متحده

  • کد خبر : 11551
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
سال ۲۰۲۱ مرگبارترین سال در تاریخ ایالات متحده
آمارها نشان می‌دهد، سال 2021 مرگبارترین سال در تاریخ ایالات متحده است و تحقیقات جدید بینش بیشتری را در مورد چگونگی بدتر شدن آن ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، جدیدترین آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا(CDC) نشان می‌دهد، سال ۲۰۲۱ با ثبت بیش از ۳,۴۶۵,۰۰۰ مورد مرگ و میر، مرگبارترین سال در تاریخ ایالات متحده آمریکا بوده است.

رابرت اندرسون که بر کار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در مورد آمار مرگ و میر نظارت می‌کند، گفت: پاندمی کرونا منجر به رکوردشکنی امار مرگ و میر در آمریکا شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در سال ۲۰۱۹، یک سال قبل از شروع همه‌گیری کروناویروس، رقم دو میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۳۸ مورد مرگ را گزارش کرد؛ این آژانس در این ماه بی سر و صدا آمار مرگ را به روز کرد.

در اوایل سال گذشته، برخی از کارشناسان خوش‌بین بودند که سال ۲۰۲۱ به بدی سال اول همه‌گیری نخواهد بود – تا حدی به این دلیل که واکسن‌های موثر کووید-۱۹ بالاخره در دسترس قرار گرفتند. نورین گلدمن، محقق دانشگاه پرینستون می‌گوید: متاسفانه ما اشتباه کردیم.

به گفته کارشناسان، با ظهور انواع جدید ویروس کرونا و تردید غیرمنتظره تعداد زیادی از آمریکایی‌ها برای واکسیناسیون یا مردد بودن به پوشیدن ماسک، مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت؛  بالغ بر ۴۱۵۰۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از کووید در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۳۵۱۰۰۰ مورد ثبت شده در سال ۲۰۲۰ در آمریکا گزارش شده است.

ویروس کرونا تنها مقصر  این افزایش نیست. داده‌های اولیه CDC نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به سرطان اندکی افزایش یافته و این نرخ برای دیابت، بیماری مزمن کبد و سکته مغزی نیز همچنان در حال افزایش است.

مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر نیز همچنان در حال افزایش است. CDC هنوز آماری برای مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد در سال ۲۰۲۱ ندارد، زیرا ممکن است هفته‌ها کار آزمایشگاهی و تحقیقات برای شناسایی آنها لازم باشد. اما داده‌های موقت تا ماه اکتبر نشان می‌دهد که این کشور در مسیری قرار دارد که حداقل ۱۰۵۰۰۰ مرگ ناشی از مصرف بیش از حد را در سال ۲۰۲۱ شاهد باشد، در حالی‌که این رقم در سال قبل از‌ آن ۹۳ هزار مورد بوده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=11551

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.