• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

سردرد ناتوان کننده ترین بیماری جهان

  • کد خبر : 11506
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
سردرد ناتوان کننده ترین بیماری جهان
برآوردهای جهانی از انواع سردرد نشان می‌دهد که این عارضه سالانه زندگی حدود نیمی از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، بررسی جدید از شواهد پزشکی موجود حاکی از آن است که ۵۲ درصد جمعیت جهان هر ساله تحت تاثیر نوعی از سردرد قرار می‌گیرند و از این بین، ۱۴ درصد از سردردهای میگرنی شکایت دارند.

سردرد یکی از شایع ترین و ناتوان کننده ترین بیماریها در سراسر جهان است. با این حال، بررسیها در مورد شیوع این عارضه می‌تواند در متدها و نمونه‌های انجام گرفته بسیار متفاوت باشد و همین امر ممکن است بر نحوه تخمین نرخ جهانی ابتلا به آن تاثیرگذار باشد.

گروهی از متخصصان نروژ ۳۵۷ مقاله را که از سال ۱۹۶۱ تا پایان سال ۲۰۲۰ برای تخمین شیوع جهانی سردرد چاپ شده بود، بازبینی کردند. در اکثر این مقالات، شرکت‌کنندگان، بزرگسالان بین ۲۰ تا ۶۵ سال بودند اما برخی از آنها شامل نوجوانان و کودکان زیر پنج سال و افراد مسن بالای ۶۵ سال نیز بوده است.

بر اساس ۳۵۷ مقاله بررسی شده، متخصصان تخمین ‌زدند که ۵۲ درصد از جمعیت جهان در یک سال دچار اختلال سردرد شده‌اند که ۱۴ درصد آنها میگرن، ۲۶ درصد سردرد تنشی و ۴.۶ درصد سردرد را برای مدت ۱۵ روز یا بیشتر در ماه گزارش کرده‌اند.

متخصصان اظهار داشتند: ما دریافتیم که شیوع اختلالات سردرد در سراسر جهان همچنان بالاست و انواع مختلف آن ممکن است بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار دهد. باید تلاش کنیم تا بار این عارضه را (که می‌تواند ناشی از عوامل مختلف باشد) از طریق پیشگیری و روشهای درمانیِ بهتر کاهش دهیم. برای سنجش تاثیر چنین تلاش‌هایی باید بتوانیم شیوع و بار بیماری را در جوامع رصد کنیم. این مطالعه به ما کمک می کند تا متوجه شویم چگونه روش های درمانی و پیشگیری خود را بهبود بخشیم.

در این بررسی مشخص شد: هرچند انواع سردرد در زنان شایع‌تر از مردان است اما میگرن در زنان با نرخ ابتلای ۱۷ درصد و در مردان با ۸.۶ درصد، بیشتر قابل ملاحظه است.

جزئیات این مطالعات در مجله تخصصی “سردرد و درد” منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=11506

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.