• امروز : پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0
رئیس سازمان غذا و دارو؛

افزایش قیمت دارو همیشه از نرخ تورم کمتر بوده است

  • کد خبر : 11060
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
افزایش قیمت دارو همیشه از نرخ تورم کمتر بوده است
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تورم در حوزه سلامت همیشه کمتر از بخش‌های دیگر است، گفت: آنچه مهم است پوشش بیمه‌ای داروها است تا پرداختی از جیب بیمار افزایش نیابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، بهرام دارایی، با اشاره مباحث مربوط به کمبود دارو، افزود: یکسری مشکلات بین‌المللی را در زمینه تحریم‌ها داریم. در عین حال برخی مواد اولیه یا داروها نیز در دنیا کمبود جهانی دارند.

وی درباره مباحث مربوط به گرانی دارو نیز گفت: در عین حال مطرح کردن بحث گرانی، معنی درستی برای افزایش قیمت داروها ندارد. زیرا هر سال همه کالاها، حقوق و دستمزد و…، در کشور افزایش قیمت دارند که این افزایش همیشه در حوزه سلامت کمتر از تورم کشور بوده است.

دارایی با بیان اینکه سال گذشته تورم حوزه دارو ۳۰ درصد بود، افزود: در حالی که تورم رسمی کشور بیش از این بوده است. بنابراین افزایش قیمت دارو همیشه از تورم کشور کمتر بوده است.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است، پوشش بیمه‌ای داروها است که باعث شود قدر مطلق پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا نکند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه می‌توانیم ماهانه ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تولید کنیم که چندین برابر نیاز داخل کشور است، عنوان کرد: برخی از تولیدکنندگان داخلی توانسته اند مشتری‌های خارجی را جذب کنند و نزدیک به ۴ میلیون دوز واکسن تاکنون صادر کرده‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه در زمینه تولید واکسن‌های mRNA نیز به نتایج مطلوب رسیده ایم که امیدواریم در آینده نزدیک تاییدیه های لازم را برای مصرف دریافت کنند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه واکسن برکت در مراحل نهایی دریافت تاییدیه WHO قرار دارد، اظهار کرد: پرونده‌های زیادی به سازمان بهداشت جهانی ارسال شده که بررسی آنها زمان بر است، چند واکسن دیگر تولید داخل نیز مستندات خود را به WHO ارسال کرده و در نوبت هستند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=11060

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.