• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

پرستاری که پس از مرگ نیز نجات‌ بخش جان بیماران شد

  • کد خبر : 11045
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
پرستاری که پس از مرگ نیز نجات‌ بخش جان بیماران شد
اهدای اعضای راضیه مروتی پرستار بخش کرونای بیمارستان شهید مدرس ساوه پس از مرگ مغزی، به بیماران جان دوباره بخشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، در روزهای سخت کرونا، بسیاری از پرستاران در راه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا به مقام شهادت نائل آمدند و بسیاری نیز متحمل درد و رنج ناشی از ابتلا به این ویروس شدند.

راضیه مروتی، پرستار نمونه بخش کرونای بیمارستان شهید مدرس ساوه، یکی از همان پرستارهایی بود که از ابتدای شیوع این ویروس، قدم در راه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی گذاشت و نجات‌بخش جان بسیاری از این بیماران شد اما متاسفانه چند روز پیش بر اثر سانحه تصادف، راهی بیمارستان شد و دچار مرگ مغزی شد و جان خود را از دست داد؛ با این وجود، این پرستار فداکار حتی پس از فوتش نیز به کمک بیماران آمد.

عموی راضیه درباره او می‌گوید؛ راضیه تنها ۳۲ سال داشت و با وجود آن‌ که باردار بود و یک فرزند ۸ ساله نیز دارد، خودش علاقه به خدمت‌رسانی به بیماران داشت و دلش نمی‌خواست عرصه مقابله با کرونا را خالی بگذارد. او چند بار به عنوان پرستار نمونه انتخاب شده بود و به این شغل علاقه بسیاری داشت. چند روز پیش هنگامی که به همراه مادرش برای مراجعه به پزشک برای پیگیری مراقبت‌های دوران بارداری راهی تهران شده بود، اتومبیلش در جاده تهران – ساوه، از مسیر منحرف شد و پس از برخورد با یک دستگاه تریلی، دچار سانحه شد و متاسفانه مادر راضیه به همراه خودش و جنینی که انتظار تولدش را می‌کشیدیم، فوت کردند.

این پرستار فداکار، حتی پس از مرگش نیز نجات‌بخش جان بیماران شد؛ پدر راضیه مروتی می‌گوید: او پیش از مرگش کارت اهدای عضو دریافت کرده بود و بنابراین با تأیید مرگ مغزی او پس از سانحه تصادف، خانواده تصمیم به اهدای اعضای بدن او گرفتند و رضایت دادند تا تمام اعضای قابل پیوند او اهدا شود.

براساس اعلام سازمان نظام پرستاری، دو کلیه و کبد او امروز به سه بیمار نیازمند عضو، پیوند شد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=11045

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.