• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

بیمه سلامت در خدمت مبتلایان اوتیسم

  • کد خبر : 10688
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
بیمه سلامت در خدمت مبتلایان اوتیسم
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت از تمام توان در خدمات دهی به مبتلایان اوتیسم استفاده می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، محمد مهدی ناصحی به مناسبت روز آگاهی جهانی اوتیسم (۲ آپریل ۲۰۲۲) گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در ارائه خدمات به مبتلایان اوتیسم با قوت اقدام می‌کند، متن پیام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به شرح ذیل است:

بر اساس تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده نزدیک به ۳۰ هزار نفر مبتلا به اوتیسم در کشور شناسایی شده که نیمی از این افراد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

سازمان بیمه سلامت ایران با توجه به مصوبات قانونی مجلس و قوانین بالادستی به طیف گسترده ای از بیمه شدگان در جامعه و بیماران دارای بیماری‌های خاص و ویژه از جمله مبتلایان اوتیسم خدمات دهی می‌کند.

اوتیسم یا درخودماندگی یک اختلال عصبی رشدی با شاخص‌های نقص در ارتباط اجتماعی، رفتارهای کلیشه‌ای، مشکلات درک شناختی و خزانه رفتاری، حرکتی و کلامی محدود است.

در راستای کاهش مشکلات این گروه از بیماران و خانواده‌های آن‌ها که با صبوری در کنار فرزندان خود هستند، بیمه سلامت ایران ارائه خدمات بسیاری را از سال پیش در اولویت قرار داده است که می‌توان به پوشش ۶ کد خدمتی ستاره دار در حوزه توان بخشی که این خدمات شامل ۲ کد مربوط به کار درمانی، ۲ کد مربوط به گفتار درمانی، ۲ کد مربوط به مداخلات روانشناسی و سایر خدمات مانند آزمایش‌ها، تصویربرداری و دارویی اشاره کرد.

بیمه سلامت در سال ۱۴۰۱ در کنار سازمان حمایتی بهزیستی از آمادگی لازم برای ارائه خدمات ویژه به معلولان برخوردار است، ضمن اینکه این سازمان نهایت تلاش خود را می‌کند خدمات با کیفیت و با تعرفه مناسب در زمینه‌های دارویی، توانبخشی و سایر امور مربوط به پزشکی را در اختیار مبتلایان به اوتیسم قرار دهد.

با توجه به اعتبارات مناسبی که در سال جاری نیز برای بیماران صعب العلاج در اختیار این سازمان قرار گرفته است تمامی تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم از آن سر فصل بودجه‌ای، خدمات شایان توجهی را در اختیار مبتلایان به اوتیسم قرار دهیم.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=10688

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.