• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1

در نوروز حتما یکی از “وعده‌های غذایی” را سبک مصرف کنید

  • کد خبر : 10474
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
در نوروز حتما یکی از “وعده‌های غذایی” را سبک مصرف کنید
یک کارشناس تغذیه با اشاره به افزایش مصرف شیرینی و آجیل در ایام نوروز، توصیه کرد: افراد برای برقراری تعادل در دریافت کالری یکی از وعده های غذایی را بصورت سبک مصرف کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، نیلوفر حیدری  با اشاره به افزایش مصرف مواد خوراکی در ایام نوروز، گفت: در این بین مصرف اقلامی مانند شیرینی و آجیل بیش از همه افزایش می یابد و نیاز است افراد احتیاط بیشتری در مصرف این اقلام پرکالری داشته باشند.

وی با تاکید بر خودداری از مصرف شیرینی در این ایام گفت: شیرینی حاوی مواد قندی بالایی است و توصیه می شود افراد حتی المقدور از مصرف این مواد خودداری کنند.

حیدری گفت: با توجه به اینکه مصرف این خوراکی جزیی از فرهنگ پذیرایی ما شده، توصیه میشود افراد از شرینی های کوچک و نخودی و به میزان کم استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف شیرینی های خامه ای، مربایی و ژله ای به دلیل کالری بسیار بالا اصلا توصیه نمی شود.

حیدری افزود: آجیل برخلاف شیرینی ماده غذایی با ارزشی است، اما با توجه به کالری بالا توصیه می شود در مصرف این خوراکی هم احتیاط لازم صورت گیرد.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: مصرف آجیل به اندازه یک مشت نیم باز در روز بیشتر توصیه نمی شود.

وی درخصوص زمان مصرف آجیل هم توصیه کرد: افراد صبح ها و عصر ها این خوراکی را مصرف کرده و از مصرف آن بعد از شام اجتناب کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود از آجیل خام به جای آجیل های رنگی و شور استفاده شود.

حیدری با بیان اینکه مصرف میوه در ایام نوروز توصیه می شود، گفت: میوه ها هم دارای قند بوده و چاق کننده هستند، بنابراین توصیه می‌شود افراد در مصرف این خوراکی ها هم احتیاط کرده و سه واحد میوه در روز بیشتر مصرف نکنند و برای بیماران دیابتی و افراد مبتلا به کبد چرب نباید این میزان از یک یا نهایتا دو واحد میوه بیشتر شود.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اضافه شدن مصرف شیرینی و آجیل در تعطیلات نوروز گفت: در همین راستا می طلبد افراد میزان کالری دریافتی خود را از وعده های غذایی کاهش دهند.

وی افزود: توصیه می شود یکی از وعده های نهار و شام در ایام نوروز بسیار سبک مصرف شود تا تعادل لازم در کالری دریافتی روزانه برقرار شود.

حیدری گفت: مواد غذایی مانند سوپ ساده خانگی یا سالاد رژیمی برای وعده شام در این ایام توصیه می شود.

این کارشناس تغذیه با اشاره به افزایش مصرف چای در این ایام هم گفت: مصرف چای بویژه در مهمانی های نوروزی بسیار مرسوم است و توصیه می شود افراد از چای کم رنگ استفاده کرده و به جای استفاده ازقند همراه با آن از توت خشک استفاده کنند.

حیدری با تاکید بر لزوم انجام ورزش و فعالیت بدنی در این ایام، توصیه کرد افراد روزانه نیم ساعت فعالیت بدنی و یا پیاده روی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=10474

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.