• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

ساخت دستگاه اصلاح بیماری تنبلی چشم توسط پژوهشگران ایرانی

  • کد خبر : 10407
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
ساخت دستگاه اصلاح بیماری تنبلی چشم توسط پژوهشگران ایرانی
پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از الگوریتم‌های خاص درمانی و مبتنی بر هوش مصنوعی، دستگاه هوشمند اصلاح بیماری تنبلی چشم را در کشور بومی‌سازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، پژوهشگران کشورمان دستگاه هوشمند اصلاح بیماری تنبلی چشم را در کشور بومی‌سازی کردند. فناوری هوشمند سلامت از بخش‌های مختلف حسگرها، تشخیص پزشکی، قرص، جراحی هوشمند و دستگاه‌های شبیه‌سازی تشکیل شده است که جمع‌آوری داده‌های سلامت و نظارت از راه دور را میسر می‌کند.

یک شرکت جوان و دانش‌بنیان برای یک مشکل شایع در بین کودکان راه‌حلی فناورانه را یافته است. محصول تولیدی این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از الگوریتم‌های خاص درمانی و مبتنی بر هوش مصنوعی به کمک بازی به درمان تنبلی چشم کمک می‌کند و نتایج این روش درمانی به صورت بالینی نیز مورد تایید قرار گرفته است. این شیوه درمان مناسب کودکان و نوجوانان تا سنین ۱۵ سال است و سرعت درمان را نیز ۴ برابر افزایش می‌دهد.

“آریان سلطانی” مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ بیماری تنبلی چشم یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در سنین کودکی است که در آن یکی از چشم‌ها به هر دلیلی دچار ضعف بینایی می‌شود و سیستم بینایی، آن چشم را از فرایند دیدن حذف می‌کند و تمام اعمال بینایی از چشم سالم انجام می‌شود. درمان‌های سنتی که این بیماری دارد این است که روزانه ۵ الی ۶ ساعت به نسبت عمق بیماری، کودکان پَد چشمی روی چشم خود ببندند که این ۶ ساعت را با یک ساعت از دستگاه خودمان جایگزین کردیم.

“محمدِ رضا” مدیر فنی این شرکت دانش‌بنیان نیز گفت:‌ در مدل‌سازی سه‌بعدی ما از یک تکنیک به نام اطلس‌گردان استفاده کردیم که این تکنیک بسیار کمک می‌کند تا بازی‌های خودمان را بسیار سبک تولید کنیم. نمونه خارجی این محصول در چند جا مشاهده شده است اما بسیاری از آنها بر روی گوشی فعالیتی نداشتند و اینطور نیز نبوده است که در دسترس عموم باشد و استفاده از آن فقط در مطب‌های پزشکی امکان‌پذیر بود و به همین خاطر مهم‌ترین مزیت و ویژگی این محصول دانش‌بنیان، استفاده خانگی آن است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=10407

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.