• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

روزانه ۱۲۰۰ تیم بهداشتی در خدمت مسافران نوروزی هستند

  • کد خبر : 10150
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
روزانه ۱۲۰۰ تیم بهداشتی در خدمت مسافران نوروزی هستند
معاون فنی سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روزانه هزار و ۲۰۰ تیم بهداشتی سیار و ثابت در خدمت مسافران نوروزی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، محسن فرهادی افزود: کشیک های نوروزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ با نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی اماکن عمومی در خدمت مردم هستند.

وی اظهار داشت: این تیم بهداشتی علاوه بر اینکه در رابطه با سلامت و ایمنی غذا تلاش می کنند، بر شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک کارکنان رستورانهای بین راهی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، تفرجگاهها، مراکز سیاحتی و ز یارتی، پاساژها، هتل ها و غیرهد نظارت دارند و با در صورت مشاهده تخلف، موارد را متذکر شده و در غیر اینصورت واحد مربوطه پلمپ و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

فرهادی تاکید کرد: از دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواسته شده استانهایی که مسافر پذیر بوده و با تراکم جمعیت در ایام نوروز مواجه هستند، بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی آ نها نظارت مستمر و دقیق تری انجام شود.

به گفته وی، کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت در تعامل با دستگاههای مختلف سعی دارند خدمات مطلوبی را از لحاظ بهداشت و ایمنی به مسافران نوروزی ارایه دهند و از مردم نیز می خواهیم همکاری خوبی را با کارشناسان ما داشته باشند.

 بیش از ۸۰ درصد خدمات دهندگان در برابر کرونا واکسینه شدند

فرهادی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد خدمات دهندگان در برابر کرونا واکسینه شدند، تصریح کرد: طرح محدودیت هوشمند کرونایی که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است از ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰ تاکنون در حال اجرایی شدن است و بر دو اصل مهم واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه بهداشتی استوار است.

معاون مرکز فنی و سلامت محیط کار وزارت بهداشت افزود: کنترل و نظارت اصلی بر اجرای طرح بر عهده وزارت بهداشت بوده و  طرح مدیریت هوشمند خیلی زندگی مردم را محدود نکرده ولی کنترل‌ها را افزایش داده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=10150

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.